Vandaag is het een jaar geleden dat onze eigenaren Esther Lemmers – Witteveen en Nancy Groeneweg – Twickler bijeen kwamen om Nancy toe te voegen als mede-eigenaar van CFM Bedrijfsadministratie. Een mooi moment om even bij stil te staan met een interview met Nancy.

Lees het interview hier:

  • Vertel iets over uzelf

Mijn naam is Nancy Groeneweg-Twickler en ik ben 35 jaar oud. Vorig jaar september (2020) ben ik getrouwd met mijn grote liefde Joop en samen hebben wij een prachtige dochter Joanna van inmiddels alweer 9 jaar. Hoewel ik mijn accent probeer te onderdrukken, zal je kunnen horen dat ik uit Rotterdam kom. Niks mis mee natuurlijk! Vanaf de middelbare school ben ik al de richting van administratie ingegaan en tot op de dag van vandaag is dat de beste keuze voor mij geweest en geniet ik hier nog iedere dag van. Een enthousiaste zakenvrouw met een grote dosis humor, zo kan je mij het beste omschrijven.

  • Wat zijn uw doelen?

Mijn doel is om Accountant te worden en met ons bedrijf CFM Bedrijfsadministratie daardoor de schakeling te maken naar een accountantskantoor. Dit is iets wat ik vanaf het begin al in mijn hoofd had en gelukkig zijn we daar begonnen stappen mee in het maken. Een mooi kantoor waar iedereen terecht kan met zijn administratie, maar zeker ook voor advies en coaching gesprekken. Het ondersteunen van een onderneming, maar net zo goed de ondernemer zelf. Doordat wij als bedrijf, maar ook zeker ik als persoon, blijf groeien, kunnen wij onze klanten de optimale service (blijven) bieden.

  • Welke opleiding heeft u gevolgd en volgt u nu ook nog een opleiding?

Ik heb diverse opleidingen gevolgd. Ik ben een bezig bijtje! Zo heb ik diverse opleidingen gevolgd en behaald in de administratieve branche, maar zo ben ik ook een gediplomeerd vakfotograaf. Afgelopen week heb ik het heuglijke nieuws ontvangen dat ik geslaagd ben voor mijn opleiding HBO Oriëntatie Bedrijfseconomie. Gelukkig maar! Want hierdoor is mijn deur naar de start van mijn opleiding voor Accountant geopend. Ik heb gelijk de koe bij de hoorns gevat en mij ingeschreven voor deze bachelor opleiding waar ik begin April 2021 mee zal gaan starten.

  • Wat vindt u aantrekkelijk aan uw beroep?

Het meest aantrekkelijke aan dit beroep is het ondersteunen van mensen in de ruggengraat van hun onderneming. Het is een feit dat als de administratie niet klopt, je niet goed een onderneming kunt runnen. Het is immers onmogelijk een juiste balans te vinden tussen kostprijs en omzet, zolang de administratie niet up-to-date is. Het is dan ook mijn missie om ondernemers te helpen op dit vlak. Hoe vaak ik wel niet hoor dat als ondernemers een balans en resultatenrekening onder hun neus krijgen, niet weten wat ze precies zien. Resultaat, ze bekijken deze gegevens dan ook niet. Naast het verwerken van de administratie ook de ondernemer kunnen coachen is dan ook heel leuk om te doen.

  • Welke werkzaamheden voert u uit?

Als mede-eigenaar van deze prachtige onderneming hou ik mij vooral bezig met de bedrijfsprocessen. Zo hebben wij bijvoorbeeld een nieuw logo laten ontwerpen waar wij enorm trots op zijn. Deze zullen wij aankomende maandag bekend gaan maken op onze Social Media! Ook behoren de personele zaken tot mijn takenpakket. Maar vooral bestaan mijn dagelijkse werkzaamheden in het ondersteunen van onze klanten in welke vorm dan ook. Zowel het voeren van hun administratie als het adviseren van diverse vraagstukken op administratief vlak.

  • Hoeveel personen zijn er werkzaam binnen CFM Bedrijfsadministratie?

Wij zijn momenteel met 4 personen. Drie medewerkers en één stagiair. Wij hebben een leuk team zo! Iedereen is goed op elkaar ingespeeld en is gevuld met een goede dosis humor. Dat is wel heel belangrijk. Een dag niet gelachen is immers een dag niet geleefd!

  • Hoe blijft u op de hoogte van ontwikkelingen binnen uw vakgebied?

Wij blijven via verschillende kanalen op de hoogte van alles wat er gebeurd in ons vakgebied. Dit kan zijn door de informatie stroom vanuit onze diverse pakketten waarmee wij werken. Ook hebben wij diverse forums waar wij juridische informatie kunnen halen en krijgen wij dagelijks nieuwsbrieven en tips en trics binnen in de email. Maar ook de studie die ik onlangs ben begonnen heeft een complete juridische database. Wij zullen hoe dan ook op alle mogelijke manier up-to-date blijven van de ontwikkelingen in ons vakgebied en deze uiteraard delen met onze klanten.

  • Jullie maken nog geen gebruik van Social Media?

Klopt! Voorheen hebben wij ons nog niet echt verdiept in Social Media. Alles ging via mond op mond reclame wat uiteraard de beste reclame is die je maar kan bedenken. Echter hebben wij tóch besloten om ook aan de gang te gaan met Social Media. Niet zo zeer om expressief nieuwe klanten aan te trekken dan wel om klanten te informeren. Wij snappen als geen ander dat een ondernemer bezig is met hetgeen waarvoor hij of zij is gestart, het ondernemen. Administratie moet dan zo makkelijk en transparant mogelijk gemaakt worden. Door gebruik te maken van de sociale media platformen kunnen wij die educatie op oppervlakkig niveau geven. Door die kleine handvatten merken wij bij onze huidige klanten een schifting naar stabielere administratieve onderneming.

Vanaf maandag 15 maart 2021 zullen wij starten met onze Social Media avontuur. Volg ons gerust!

  • Hoe kunnen wij contact met u opnemen?

Dit kan op diverse manieren. Zowel per email of per telefoon.
Telefoon             015 3333 001
Email                 info@bedrijfs-admin.nl
Facebook           CFM Bedrijfsadministratie
LinkedIn            CFM Bedrijfsadministratie
Instagram          @cubuzfinancialmanagement

  • Tot slot…

Wist u dat de letters CFM van CFM Bedrijfsadministratie staan voor Cubuz Financial Management? Onze juridische naam is Cubuz Financial Management B.V., maar hebben gekozen voor de handelsnaam CFM Bedrijfsadministratie.